7 tips voor een goede start
Jouw nieuwe baan
Nog een paar dagen en jij start op jouw nieuwe werkplek. Hoe zorg jij voor een vliegende start in jouw nieuwe werkomgeving?
Alles begint bij de eerste indruk
Deze voorbereiding gaat jou helpen bij een goede eerste indruk:
- Weet jij al wie jouw (directe) collega’s zijn? Bekijk en connect met ze op LinkedIn. Zo heb je al een indruk en leren jullie elkaar sneller kennen;
- Leg je spullen en kleren voor jouw eerste werkdag klaar. Dan begint de start van jouw eerste werkdag goed;
- Neem de eerste werkdag wat lekkers mee voor jouw nieuwe collega’s;
- De eerste dagen ben jij meestal bezig met het installeren van jouw werkplek. Bedenk alvast goede wachtwoorden;
- Maak aantekeningen. Jij krijgt veel informatie en jij kan nooit alles onthouden. Maar daarom aantekeningen op je mobiel of in een dummy of schrift;
- Werk met een systeem om jouw aantekeningen terug te vinden. Maar bijvoorbeeld categorieën over de werkwijze bij projecten, de vakdisciplines en de expertise van jouw collega’s;
- Belangrijkste tip: ben ontspannen, nieuwsgierig en alert. Dit is jouw eerste stap binnen jouw nieuwe uitdaging!
wat is
jouw vraag?
Heb jij een vraag over dit onderwerp? Stuur ons een bericht en wij nemen binnen 2 werkdagen contact op.